۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 580074

وزیر نفت با تأکید بر اینکه ما در شهرها بنزین یورو۴ و گازوئیل بدون گوگرد یا کم گوگرد توزیع می‌کنیم، به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست درباره اینکه سوخت خودروها عامل آلودگی هواست واکنش نشان داد و گفت: بیشتر آلودگی موجود هوا به دلیل ذرات معلق است نه ترکیبات خارج شده از خودروها.

مشکل از بنزین و گازوئیل ما نیست

قدس آنلاین- وزیر نفت با تأکید بر اینکه ما در شهرها بنزین یورو۴ و گازوئیل بدون گوگرد یا کم گوگرد توزیع میکنیم، به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست درباره اینکه سوخت خودروها عامل آلودگی هواست واکنش نشان داد و گفت: بیشتر آلودگی موجود هوا به دلیل ذرات معلق است نه ترکیبات خارج شده از خودروها.

بیژن زنگنه افزود: البته ممکن است خودروهایی که از نقاط مختلف وارد شهر میشوند در جاهای مختلف سوخت زده باشند و گازوئیل آنها آلودگی بیشتری داشته باشد یا شبانه کامیونهایی در شهرها تردد میکنند که فرسوده هستند و مصارف بالایی دارند. آنچه ما میتوانیم انجام دهیم این است که بنزین و گازوئیل مناسب توزیع کنیم که این را داریم انجام میدهیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره شایعات مختلف در مورد قیمت نهایی سوخت باز هم همان رقم گرد شده و نامعلوم را تکرار کرد و گفت: همان طور که رئیس جمهور گفت، مجموع قیمت این دو یعنی بنزین و گازوئیل کمتر از مجموع قیمت این دو در عرصه جهانی است و کمتر از ۲۰۰۰ تومان خواهد بود، اما دولت هنوز تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.